Central Baltic Contact Point Sweden South

Interreg Central Baltic 2021-2027 är ett gränsregionalt samarbetsprogram mellan Sverige, Finland inkl. Åland, Estland och Lettland.

Region Östergötlands uppdrag

Den nuvarande programperioden pågår mellan 2021-2027, där Region Östergötland är värd för en av två svenska kontaktpunkter för programmet. Kontaktpunkten fungerar som en länk mellan de aktörer i Sverige som söker finansiering via Central Baltic Programme och programsekretariatet som är förlagt till Åbo, Finland. I Sverige sitter kontaktpunkt nord i Stockholm och kontaktpunkt syd i Linköping. Den senare täcker huvudsakligen Östergötland, Sörmland, Västmanland och Örebro.

Central Baltic Programme (centralbaltic.eu) Länk till annan webbplats.

Kontaktpunkten ska:

• vara en länk mellan de svenska regionerna och programmet
  • informera svenska parter om programmet och de finansieringsmöjligheter som finns
  • inledningsvis stödja projektsökande för att avgöra om en projektidé kan utvecklas till en ansökan
  • medverka i partnersök
  • informera om nyheter och resultat från kommande projekt

Ingrid Meissl ÅreboNationell kontaktpunkt, Interreg Central Baltic (National Contact Point)Enheten för internationell samverkan