Anmälan öppen till årets EWRC

Årets Europeiska vecka för regioner och städer (EWRC) anordnas den 9 – 12 oktober. Nu kan du anmäla dig fram till den 30 september. Evenemanget äger rum i Bryssel, och är det största arrangemanget med fokus på europeisk regional- och sammanhållningspolitik.

Syftet med veckan är att samla regionala och lokala aktörer i Europa och skapa ett forum för informationsutbyte, nätverkande och samarbete. Under detta årliga event får regioner och städer tillfälle att visa upp sin förmåga att skapa tillväxt och syssälsätning för att belysa den lokala och regionala nivåns betydelse för det europeiska sammarbetet. Man räknar med att årets EWRC kommer samla mer än 10 000 deltagare och över 1000 talare i Bryssel för att sammanföra regioner och städer från hela Europa.

Anmäl dig och ta del av omfattande program och konferenser (EU-inlogg krävs)på veckans webbplats. Länk till annan webbplats.