EU för hälsa publicerar 12 nya utlysningar under arbetsprogrammet 2023

HaDEA offentliggjorde den 15 juni 12 nya ansökningsomgångar för utlysningar inom arbetsprogrammet EU för hälsa 2023 med sista ansökningsdag 17 oktober. Utlysningarna inkluderar bland annat stöd till psykisk hälsa, tillgång till hälso- och sjukvård, icke smittsamma sjukdomar, cancer och medicintekniska produkter. Utlysningarna har en totalbudget på 19 960 000 euro.

EU för hälsa Länk till annan webbplats. är det fjärde största hälsoprogrammet inom EU. Programmet ger finansiering till hälso- och sjukvårdsorganisationer, nationella myndigheter och andra aktörer inom hälso- och sjukvården för att främja en bättre hälsa i Europa.

Europeiska genomförandeorganet för hälsa och digitala frågor (HaDEA )förvaltar budgeten för EU för hälsa och hanterar ansökningsomgångar samt håller i informationstillfällen. HaDEA kommer tillsammans med EU-kommissionen att hålla i ett särskilt informationstillfälle den 30 juni där de kommer presentera målen från utlysningarna samt den förväntade effekten av denna våg av ansökningsomgångar.

Mer information om utlysningarna finns på sidan för finansiering- och ansökningsomgångar. Länk till annan webbplats. Registrering till informationstillfället finns tillgängligt via denna länk. Länk till annan webbplats.

Översikt

15 juni: 12 nya utlysningar öppna för ansökan