Svenska ordförandeskapet: vad har hänt?

Foto: Ninni Andersson/Regeringskansliet

Här kommer en kort uppdatering om de senaste nyheterna från det svenska ordförandeskapet i europeiska unionens råd. För att hålla er uppdaterade om det svenska ordförandeskapet kommer vi varje vecka kort sammanfatta veckohändelser från det arbete som Sverige bedriver som ordförandeland. Vi kommer att uppdatera er om aktuella händelser, möten, kommande evenemang och livesändningar från det svenska ordförandeskapet 2023.

Informellt möte om rättliga samarbeten för att bekämpa brottslighet

Den 27 januari träffades EU:s justitieministrar och Europeiska unionens byrå för straffrättsligt samarbete (Eurojust) i Stockholm för att prata om det rättsliga samarbetet i kampen mot den gränsöverskridande brottsligheten och samordningen av nationella myndigheters gränsöverskridande brottsutredningar i Europa.

Läs mer om mötet Länk till annan webbplats.